Med Made in Norway-merket viser vi tydelig vårt norske opphav. Merket er et offisielt norsk opphavsmerke som signaliserer ansvarlighet og bærekraft, med et ønske om å styrke vår posisjon i det globale markedet.
Paxster var ett av de første selskapene som ble kvalifisert for "Made in Norway"
Paxster var blant de første norske selskapene som ble kvalifisert til å bruke det offisielle opprinnelsesmerket, Made in Norway. Sammen med 21 andre norske selskaper var vi en betydelig bidragsyter til utviklingen av merket. Dette initiativet, drevet av næringslivet, har som mål å fremme norsk verdiskaping både nasjonalt og internasjonalt.
Hva er Made in Norway?
Det er en offisiell merking som bekrefter at et produkt eller en løsning hovedsakelig er utviklet eller produsert i Norge, og understreker norsk fremragende innovasjon, ansvarlighet og kvalitet.
Fakta om Made in Norway:
- Et beskyttet varemerke som styrker norske produkter globalt.
- En del av initiativet "Hele Norge Eksporterer", igangsatt av regjeringen for å øke Norges internasjonale konkurranseevne, og forvaltet av Innovasjon Norge.
- Støtter jobbskaping, bærekraftig vekst og økt eksport.
Made in Norway er Norges offisielle opphavsmerke, utviklet for markedsføring av produkter og løsninger med norsk opphav. Merket skal bidra til å styrke posisjonen til norske produkter og løsninger både i det nasjonale og internasjonale markedet.
Denne merkeordningen er en del av regjeringens reform "Hele Norge eksporterer", med mål om å øke Norges konkurransekraft globalt. Innovasjon Norge forvalter opphavsmerket og sikrer opprettholdelse av kriterier knyttet til produkter og løsningers opphav, ansvarlighet og bærekraft.
Norske bedrifter er kjent for å prioritere ansvarlighet, høy kvalitet og bærekraft. Ved å bruke Made in Norway-merket på kvalifiserte produkter eller løsninger, kan bedrifter dra nytte av disse positive assosiasjonene. Å fremheve produktenes opphav kan ha en differensierende effekt og styrke merkevaren. I mange markeder gir det betydelig verdi å være tydelig knyttet til Norge, og opphavsmerket er et godt verktøy for å oppnå dette. Ved å bygge en felles merkevare, der norske bedrifter bruker det samme opphavsmerket, bidrar vi sammen til å styrke Norges posisjon og fremme norske produkter globalt.
Vi er stolte ikke bare over å delta i denne kampanjen, men også over å være med på å lede an for å øke internasjonal konkurranseevne for norske produkter.